Τσίμαρης

7

Ασβέστιο & Βιταμίνη D

Απαραίτητα συστατικά για γερά οστά κ δόντια τόσο για το μωρό σας όσο και για εσάς.
Το γάλα, το γιαούρτι και το τυρί είναι πλούσια σε ασβέστιο.
Πρέπει να τρώτε 3 μερίδες από αυτά καθημερινά στην κύηση:
1 ποτήρι γάλα 200 ml, 1 γιαούρτι 150gr, 1 κομμάτι τυρί 30gr.
(αποφεύγεται τα τυριά που ωριμάζουν με διάφορες μούχλες όπως το brie, rockford,…)
Να προτιμάται γαλακτοκομικά προϊόντα με μειωμένα ή καθόλου λιπαρά, είναι εξίσου
θρεπτικά και δεν σας προσθέτουν άσκοπες θερμίδες.
Όταν θηλάζετε να τρώτε καθημερινά 5 μερίδες.

Εναλλακτικές πηγές ασβεστίου εάν δεν τρώτε γάλα & γαλακτοκομικά προϊόντα:
Αμύγδαλα, μπρόκολο, φασόλια, κουκιά, σταφίδες, όσπρια, ρεβίθια, σαρδέλες, ψωμί, αποξηραμένα μανταρίνια.
Η βιταμίνη D είναι απαραίτητη για να μεταφέρει το ασβέστιο από την τροφή στα οστά.
Στην κύηση & στον θηλασμό πρέπει καθημερινά να λαμβάνετε 10 mcg (400 IU) Vit D καλύτερα μέσω συμπληρωμάτων.
Τροφές με μικρές ποσότητες Vit D: Νιφάδες Δημητριακών (εμπλουτισμένες με Βιταμίνη D),
αυγά, σαρδέλες, μαργαρίνη.
Η βιταμίνη D χρειάζεται ήλιο στο δέρμα μας για να ενεργοποιηθεί, άρα να κυκλοφορείται εκτός σπιτιού, αλλά να προσέχεται τα εγκαύματα του ήλιου.