Τσίμαρης

Ναυτία & Εμετοί

Είναι συχνή στο πρώτο τρίμηνο της κύησης και συνηθέστερα υποχωρεί γύρω στις 16 εβδομάδες.

Όταν αφυδατώνεστε (δεν έχετε πιει αρκετά υγρά).

Όταν το στομάχι σας είναι άδειο και πεινάτε.

Όταν έχετε χαμηλό σάκχαρο στο αίμα σας.

Τι μπορώ να κάνω ;

Πίνετε υγρά από λίγο, πολλές φορές την ημέρα, 6 μεγάλα ποτήρι ημερησίως.

Εάν ο καιρός είναι ζεστός ή έχετε έντονη σιελόρροια (πολλά σάλια) πιείτε 8 μεγάλα ποτήρια ημερησίως.

Εάν κάνετε εμέτους, πίνετε γουλιές υγρών ανά 15 με 20 λεπτά.

Μην πίνετε υγρά μαζί με στερεές τροφές, διαχωρίστε τα.
Να μην πίνετε υγρά που περιέχουν καφεΐνη (καφέδες, τσάι, cola) διότι προκαλούν πιο πολλά ούρα.

 

Παγωμένο ή ζεστό νερό με ή δίχως μια φέτα λεμόνι ή lime.
Παγάκια ή τριμμένο πάγο.
Ενεργειακά ποτά (πχ lucozade) (να αποφεύγονται εάν έχετε διαβήτη).
Αραιωμένους χυμούς φρούτων ή ελαφρά τονωτικά υγρά.
Ανθρακούχο νερό.
Μπύρα με τζίντζερ ή τζιτζιμπίρα.
Cola χωρίς καφεΐνη.
Λεμονάδα χωρίς ανθρακικό (αφήστε να φύγει τα ανθρακικό).
Αφεψήματα βοτάνων με φρούτα ή με τζιντζερ.
Σούπες.

 

Το στομάχι δεν μένει άδειο και δεν γεμίζει με όξινα υγρά.
Να τρώτε τουλάχιστον 6 φορές την ημέρα (σε μικρό πιάτο).
Εάν δεν μπορείτε να φάτε ένα μικρό πιάτο, δοκιμάστε 1-2 μπουκιές ανά 15-20 λεπτά.
Έχετε δίπλα στο κρεβάτι σας, κρακεράκια ή μπισκότα ή μπουκιές δημητριακών και φάτε λίγο πριν σηκωθείτε.
Είναι σημαντικό να τρώτε ακόμη και εάν κάνετε εμετούς.

Φαγητά πλούσια σε υδατάνθρακες βοηθούν να κρατάτε το σάκχαρο του αίματος σε υψηλά επίπεδα.

Τροφές με άμυλο: ψωμί, αρτοσκευάσματα, μπουκιές δημητριακών, πατάτες, μακαρόνια, ρύζι, αραβική πίττα, μπισκότα, κράκερ, τοστ.

Εάν δεν μπορείτε να φάτε, δοκιμάστε μασώμενα γλυκά με ζάχαρη από το φαρμακείο (δεν επιτρέπονται σε διαβήτη).

Όταν έχετε έντονη ναυτία δοκιμάστε να τρώτε σκέτες στεγνές αμυλούχες τροφές.

Όταν αισθάνεσθε κάποια μέρα λίγο καλύτερα δοκιμάστε να προσθέσετε τροφές με πρωτεΐνες όπως αυγό, ψάρι ή κρέας κ μικρές ποσότητες φρούτων και λαχανικών.

Να προσέχετε τα λιπαρά (λάδι, βούτυρο, μαργαρίνη, τηγανιτά) διότι έχουν αργή πέψη και απορρόφηση.

Δοκιμάστε το περικάρπιο του ταξιδιώτη (travel wristband).
Ξεκουράζεστε περισσότερο, η κόπωση επιδεινώνει την ναυτία της κύησης.
Να αναπνέετε καθαρό αέρα.
Αποφεύγεται τις μυρωδιές του μαγειρέματος.
Να προτιμάται κρύες τροφές αντί για ζεστές.
Αποφεύγεται πικάντικα φαγητά.
Να πίνετε υγρά με το καλαμάκι.
Εάν το βούρτσισμα των δοντιών σας ενοχλεί, δοκιμάστε μια άοσμη οδοντόπαστα ή καθυστερήσετε το πλύσιμο των δοντιών για αργότερα στην διάρκεια της μέρας.
Εάν έχετε διαβήτη θα πρέπει να μιλήσετε με τον διαβητολόγο κ τον διατροφολόγο σας.

Αρχίστε να τρώτε μεγαλύτερες ποσότητες από τα φαγητά που ανέχεστε καλά.

Να προσθέτετε διαφορετικά φαγητά εφόσον μπορείτε.

Να αποφεύγετε λιπαρά και τηγανιτά τρόφιμα διότι μπορεί να χειροτερέψετε.

Στόχος σας πρέπει να είναι μια ισορροπημένη διατροφή με 30% αμυλούχες τροφές (ψωμί, ρύζι, πατάτα, μακαρόνι, κ.α.), 30% φρούτα και λαχανικά, 15% γάλα και γαλακτοκομικά προϊόντα, 15% άλλες πρωτεϊνούχες τροφές (κρέας, ψάρι, αυγά, φασόλια, κ.α.) και 10% τροφές πλούσιες σε λιπαρά ή ζάχαρη.